Tuesday, April 11, 2017

Ceritera Hati

ASSALAMUALAIKUM semua...
hi....
hari ini  tak da topik menarik...
cuma nak bercerita tentang ceritera kisah hati....
jauh di sudut hati....
bergelora namun apa kan daya...
ALLAH menulis ceritaNYA dengan indah...


jangan salah sangka taw...
bukan aku tak pernah bercinta...
banyak pengalaman telah aku lalui..
namun ceiteranya amat sulit..
biarlah aku dan ALLAH sahaja mengetahui....

pada saat ini..
pada tika ini....
umurku telah 29 tahun 29 hari....
baru saja HARI LAHIRku lepas bulan MAC ritu...
tatkala usia ni..
aku dikelilingi insan sudah mempunya pasangan dan zuriat sendiri..
namun aku masih bersendiri ..
aku juga rasa sunyi...
inginkan seseorang tapi....
ermmmmm.....
aku juga tidak tahan dengan keadaan ini...
namun aku akan kembali memuhasabah diri...
setiap cerita hidup di arahkan OLEHNYA..
aku hanya pELAKON sahaja...


tipu kalau kata aku tak CEMBURU...
memang aku cemburu..
dalam keluarga aku juga adik2 aku telah berkahwin....
aku?
belum masanya.....
mampu tersenyum saja bila disapa soalan tentang kahwin..
walaupun pahit ditelan jua...
sebab apa?
sebab aku yakin dan percaya in sya allah kelak da yang terbaik untuk aku...

orang yang aku sayang...
my RATU HATI...
my MUM...
dia paling risauu,...
tapi apa akan daya..
berserah pada takdir...
boleh kata da saja mak... sedara.. kak..adik... cuma membantu aku memberikan calon2...
tapi semuanya aku tak terima...
KENAPAKAH?
aku bukan memlilih tapi mungkin ALLAH belum buka hati unntuk semua ini...
sekadar keinginan tidak memberi sebarang tindakan....


di sebalik segala yang berlaku..
in sya allah ada hikmahnya...
bukan aku tak nak berkahwin...
tapi belum masanya...

satu lagi hal...
mengapa aku membenarkan adik2 aku kawen..
tiada sesiapa yang mengetahuinya..
sudah lama aku menanggung keseorangan...
kini aku aku sampai masanya aku coretan dalam blog ini...
sebenarnya macm ni kisahnya....
sehari sebelum arwah abah koma dulu... abah ada call....
masa tu aku study kt IPG kat Cheras...
dari nada abah... abah sihat..
tapi sangkaan aku meleset..
itulah kali terakhir aku mendengar suara abah....
abah call aku tanyakan khabar.. maklum la masa tu aku ngah study group..nak test...
aku sembang cam biasa ngan abah....
sebelum abah akhirkan perbualan..
abah pesan kt aku " SHAH, nanti apa2 berlaku tolong jaga mak ngan adik2...abah harap ang ja"
aku tak sangka tu pesanan abah bg kt aku....
pesanan terakhir...
aku pon xsangka...
keesokan hari...
adik aku kol...
kata abah xsedarkan diri dan keadaannya makin teruk...
ALLAHUAKBAR.....
HAMPIR beberapa bulan abah tak sedarkan diri...
mampu berdoa....
aku tak mampu ada kt abah senantiasa...
sebab aku study...
mampu ada hujung minggu sebab aku ulang alik KL-PENANG....
sehinggalah abah menghebuskan nafas terakhir....

oleh sebab itu...
aku tanam dalam hati ni...
1) BELAJAR RAJIN2 KEMUDIAN JAGA FAMILY
2) JAGA DAN BIMBING ADIK2....

ALHAMDULILLAH aku galas amanah itu..
tapi kesannya pada aku sehingga aku terlupa tentang JODOH aku...
hahahhahaha...
in sya allah nanti ada la kan....
sedangkan selipar di jadikan sepasang inikan manusia....
hahahhahaha...

IN SYA ALLAH doakan aku dipermudahkan urusan JODOH...
dipermudahkan urusan hidup....
amin....
terima kasih semua....
❤❤❤❤❤

pesanan buat bakal suri hati....
"maaf kerana terlewat mencarimu..in sya allah akan sama-sama ke pintu syurga..... tidak dapat menjanjikan bulan dan bintang cukuplah membuatmu sentiasa bahagia dan gembira...."



(semasa menulis bab abah... air mata ini mengalir kerinduan pada abah.... )

No comments:

Post a Comment